Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag07.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så påverkas varumärket

Publicerad: 19 december 2011, 15:22

Biltillverkaren Saab går mot konkurs. Varumärket Saab delas av tre företag: Saab automobile, försvarskoncernen Saab AB och lastbilstillverkaren Scania. – Om det blir konkurs kan varumärket inte säljas vidare utan Scanias och Saab AB:s godkännande, säger Erik Magni, pressinformatör på försvarskoncernen Saab.


Ämnen i artikeln:

Saab

Varumärket Saab delas av tre företag: försvarskoncernen Saab AB, lastbilstillverkaren Scania och Saab automobile, som nu är på väg mot konkurs. Biltillverkaren skulle inte kunna sälja varumärket utan godkännande av de två andra ägarna.

– Om det blir konkurs kan varumärket inte säljas vidare utan Saab AB:s och Scanias godkännande, säger Erik Magni, pressinformatör på Saab AB och fortsätter:

– Dessutom finns ett avtal att varumärket inte får användas för annat än biltillverkning och försäljning av bilar.

Biltillverkaren Saab har varit det mest offentliga varumärket utåt.

– Det är de enda som riktar sig till konsumenter. Vi är troligtvis så långt därifrån man kan komma, säger Erik Magni.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

Saab

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.