Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så pratar Lantmännen klimatsmart

Publicerad: 23 Oktober 2015, 11:14

Kungsörnens mjöl har lyckats minska sin klimatpåverkan. Det berättar Lantmännen i en ny kampanj signerad McCann Stockholm.


Ämnen i artikeln:

McCann StockholmReklamkampanjLantmännen

Klimatfrågan är het just nu, och några som arbetar för att minska sin påverkan är Lantmännen. I den nya kampanjen för Kungsörnens mjöl berättar de att tillverkningen nu är mer klimatsmart. Budskapen är bland annat Nu blir det andra bullar, forma framtiden och nya "mjöligheter".

– Med den nya kampanjen vill vi kommunicera att man kan göra skillnad i vardagen, till exempel genom att välja att baka med ett mer klimatvänligt mjöl. I rörlig media har vi valt att skapa en bakad värld för att berätta vad den hållbara odlingen handlar om, kommenterar Lina Kårfalk, chef marknadskommunikation och varumärke på Lantmännen.

Kampanjen syns förutom förutom i rörlig bild också i print och utomhus. Dessutom har Pond hjälpt Kungsörnen med en uppdaterad förpackningsdesign.

Kreativt team McCann Stockholm:
Thomas Gibson, projektledare
Carl-Johan Schultz, planner
Maria Jonsson, produktionsledare
Noak Garberg, copy
Mikael Dahl, AD
Petra Nilsson, grafisk formgivare
Produktionbolag: C2
3D/Animering: C2

Förpackningsdesign Pond
Anna-Karin Trydegård, partner

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.