Reklam
Så pratar Lantmännen klimatsmart
Publicerad: 23 oktober 2015, 11:14
Kungsörnens mjöl har lyckats minska sin klimatpåverkan. Det berättar Lantmännen i en ny kampanj signerad McCann Stockholm.
FT
Fredrik Thambert
Klimatfrågan är het just nu, och några som arbetar för att minska sin påverkan är Lantmännen. I den nya kampanjen för Kungsörnens mjöl berättar de att tillverkningen nu är mer klimatsmart. Budskapen är bland annat Nu blir det andra bullar, forma framtiden och nya "mjöligheter".
– Med den nya kampanjen vill vi kommunicera att man kan göra skillnad i vardagen, till exempel genom att välja att baka med ett mer klimatvänligt mjöl. I rörlig media har vi valt att skapa en bakad värld för att berätta vad den hållbara odlingen handlar om, kommenterar Lina Kårfalk, chef marknadskommunikation och varumärke på Lantmännen.
Kampanjen syns förutom förutom i rörlig bild också i print och utomhus. Dessutom har Pond hjälpt Kungsörnen med en uppdaterad förpackningsdesign.
Kreativt team McCann Stockholm:
Thomas Gibson, projektledare
Carl-Johan Schultz, planner
Maria Jonsson, produktionsledare
Noak Garberg, copy
Mikael Dahl, AD
Petra Nilsson, grafisk formgivare
Produktionbolag: C2
3D/Animering: C2
Förpackningsdesign Pond
Anna-Karin Trydegård, partner