Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Så reagerar stockholmarna när reklamskylten ”börjar leva”

Publicerad: 27 oktober 2014, 12:49

Vad som först framstår som en vanlig reklamskylt, visar sig istället vara något helt annat. Reklambyrån Pool har tagit fram kampanjen för Gröna Lunds nya åkattraktion 2015. Reaktionerna filmades med dolda kameror.


Ämnen i artikeln:

PoolStoppGröna Lund

Reklamskylten uppmanar de som passerar att scanna in skyltens QR-kod för att få se Gröna Lunds nya attraktion i mobilen. Vad som istället händer är att skylten ”börjar leva”.

Bakom reklamskylten – som egentligen är en elastisk duk – gömmer sig en person som dyker fram för att skrämmas. Reaktionerna spelades in med dolda kameror i Skärholmens Centrum den 14 oktober.

Reklambyrån Pool står bakom idén som ska skapa nyfikenhet kring vad som blir den nya åkattraktionen 2015.

– Det är både kul och viktigt att få bjuda på små ledtrådar inför ett avslöjande av en ny attraktion. I år ville vi göra något som väldigt få aktörer har vågat sig på i Sverige, ett scare prank, säger Catrin Söderberg, reklamansvarig på Gröna Lund, i ett pressmeddelande.

– Utan att avslöja för mycket passar dessutom idén mycket bra in på temat inför nästa års nyhet.

Arbetsgrupp:
Idén kommer från reklam- och upplevelsebyrån Pool.
STOPP har producerat filmen.  
Catrin Söderberg, reklamansvarig Gröna Lund
Anders Claesén, marknadsassistent Gröna Lund (aktören bakom den elastiska duken)
Philip Arvidson, AD Pool
Björn Wigenius, Copy Pool
Eva Inde, projektledare Pool
Arvid Axland, strateg Pool
Igor Zimmerman, regissör
Anna Adamson, producent STOPP

Susanna Sköld

Ämnen i artikeln:

PoolStoppGröna Lund

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.