Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 10 April 2012, 09:30
Detaljhandelskedjan Clas Ohlson lanserar en ny e-handelssajt under april. Inför lanseringen drar man igång en kampanj för att "riva" den gamla hemsidan. Ju mer kilobyte deltagaren river desto mer rabatt får man.
Borrmaskin, motorsåg eller slägga. Valet är ditt. Så ser upplägget ut för Garbergs och Acne Productions rivningskampanj för Clas Ohlson.
Rivningsajten drar igång den 10 april och är öppen fram tills dess att besökarna har lyckats riva ned hela sidan.
Så fort detta sker öppnar den nya webbplatsen och de som har varit med i rivningsarbetet får rabatt i förhållande till hur många kilobyte som man har lyckats rasera:
– Den nya e-handeln är vår största lansering på mycket länge, och en otroligt viktig del i vår strävande att bli Europas ledande detaljhandelskedja, säger Joakim Gip, marknadschef på Clas Ohlson i en kommentar.
Den nya e-handelsplattformen sjösätts parallellt på den svenska och norska marknaden.
Garbergs projektgrupp:
Projektledare: Pernilla Berg
Produktionsledare: Lotta Thunved
AD: Mattias Dahlqvist
Copy: Hampus Mattsson
Digital Producer: Niclas Bergström
Digital Director: Magnus Hällstén
CD: Petter Ödeen
Acne:
ACNE Production
Karl-Johan Byttner