Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så river Clas Ohlson hemsidan

Publicerad: 10 April 2012, 09:30

Detaljhandelskedjan Clas Ohlson lanserar en ny e-handelssajt under april. Inför lanseringen drar man igång en kampanj för att "riva" den gamla hemsidan. Ju mer kilobyte deltagaren river desto mer rabatt får man.


Ämnen i artikeln:

AcneClas OhlsonGarbergs

Borrmaskin, motorsåg eller slägga. Valet är ditt. Så ser upplägget ut  för Garbergs och Acne Productions rivningskampanj för Clas Ohlson.

Rivningsajten drar igång den 10 april och är öppen fram tills dess att besökarna har lyckats riva ned hela sidan.

Så  fort detta sker öppnar den nya webbplatsen och de som har varit med i  rivningsarbetet får rabatt i förhållande till hur många kilobyte som man  har lyckats rasera:
– Den nya e-handeln är vår största lansering  på mycket länge, och en otroligt viktig del i vår strävande att bli  Europas ledande detaljhandelskedja, säger Joakim Gip, marknadschef på  Clas Ohlson i en kommentar.

Den nya e-handelsplattformen sjösätts parallellt på den svenska och norska marknaden.

Garbergs projektgrupp:
Projektledare: Pernilla Berg
Produktionsledare: Lotta Thunved
AD: Mattias Dahlqvist
Copy: Hampus Mattsson
Digital Producer: Niclas Bergström
Digital Director: Magnus Hällstén
CD: Petter Ödeen

Acne:
ACNE Production

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

AcneClas OhlsonGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.