Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så ska Bilbo rädda hemlösa katter

Publicerad: 7 Juli 2008, 12:48

Nu ska fler få upp ögonen för hur hemlösa katter har det i Stockholm. Bakom annonserna med ord som ”skadad” och ”avlivad” står Stockholms Katthem och Bilbo & Co.


Tre av annonserna i kampanjen.

Förra sommaren körde Stockholms Katthem en kampanj där de lät katterna själva berätta vad de utsatts för. Målet var att minska antalet hemlösa katter i staden. Kampanjen gjordes ideellt av reklambyrån Crazy Kangaroo.

Nu tar den ideella organisationen upp idén på nytt. Denna gång är det Bilbo & Co som hjälpt katthemmet.

Liksom i den tidigare kampanjen har reklambyrån valt ut ord som de sedan strukit över och därmed fått fram en ny innebörd. Denna gång kan man i tunnelbanan samt på bussar bland annat läsa ord som ”skadad”, ”uppgiven” och ”avlivad”.

Enligt Stockholms Katthem finns det idag 30 000 hemlösa katter i Stockholm. Kampanjen, som startade i mitten av juni, kommer att gå i totalt 12 veckor. Sponsor är fodertillverkaren Royal Canin.

Annons med text om denna katts liv.

Stockholms Katthem

Uppdragsgivare: Ewa Edström
Byrå: Bilbo & Co
Arbetsgrupp: Susanne Eklund projekt- och produktionsledning,  Janne Persson  ad/copy, Anna Andersson och Eva Fogelström original
Foto: Per Haglund, Peter Österblom och Lie Fujita

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.