Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så ska Comviq nå de unga

Publicerad: 7 Maj 2015, 08:15

Mimmi Sköldberg

Foto: Pressbild

Comviq har, tillsammans med leverantören Splay, tagit fram en programserie som heter "Välkommen till Indien" där Youtube-stjärnorna Clara Henry och Keyyo åker till Indien för att uppleva och testa på kulturen där.


Ämnen i artikeln:

Clara HenryTele2Vigor SörmanMimmi Sköldberg

Under samma period har Comviq en större kampanj som fokuserar på att teleleverantören nu sänker priset i utlandet så att det ska bli lättare att hålla kontakten med nära och kära utan att bli ruinerad. I kampanjen är det övergripande budskapet #PrataMerMedVarann. Ett budskap som också är kärnan i programserien "Välkommen till Indien".

Till sin hjälp för att ta sig fram i Indien har Clara Henry och Keyyo Comviqs fiktiva karaktär Karim. Karim har ett brett nätverk och hela telefonboken i sin hand.

Mimmi Sköldberg är brand manager på Comviq. Hon berättar för Resumé att anledningen till att de gör detta är att unga i dag är en mycket selektiv målgrupp.

– Vi ser ett förändrat medielandskap och ett nytt beteende bland främst de unga. Det gör att vi ständigt måste utmana oss själva i att hitta nya vägar att på ett relevant sätt nå fram och ut med vårt budskap. Med det här samarbetet ser vi att vi har möjlighet att göra det på ett för målgruppen relevant och kul sätt.

Varför är det här intressant för den unga målgruppen?
– Att den yngre målgruppen i stor utsträckning konsumerar rörlig bild på Youtube vet vi sedan länge. Det här samarbetet syftar till att komma närmare just den här målgruppen på deras arena och i ett format som är positivt och kul. Clara Henry och Keyyo har också enormt mycket fans och followers och är framförallt två sköna tjejer som man gärna vill se mer av.

Är det här en strategi ni kommer att fortsätta med?
– Ja, absolut. Generellt vet vi att vi måste hitta nya sätt att nå den yngre målgruppen och då måste vi också hela tiden ifrågasätta och utmana vår mediestrategi.

Vad förväntar ni er att det här ska leda till?
– Vi hoppas och tror att detta kommer att tas emot positivt av målgruppen. Det hela är gjort med glimten i ögat och vi tror att det kommer att skapa en positiv association till Comviq och en ökad awareness kring vårt kampanjbudskap.

Vigor Sörman, vd och grundare på nordens största Youtube-nätverk Splay, är positiv till samarbetet.

– Det känns väldigt kul att vi lyckats integrera Comviqs reklamkoncept på ett sätt som känns äkta och naturligt för Youtube-publiken. Det är verkligen en perfect match mellan målgrupp, varumärke och programformat.

Programserien består av sex avsnitt och ett "best of"-avsnitt. Serien har premiär i eftermiddag och därefter släpps ett avsnitt varje vecka. Samtliga avsnitt avslutas med en tävling där publiken uppmanas skärmdumpa när Clara och Keyyo poserar fram ett "instagramvykort" tillsammans med personer de träffat under programmet. För att delta lägger man upp sedan upp skärmdumpen på Instagram tillsammans med en motivering. Priset är en iPhone 6 med ett års fritt abonnemang med Comviq Fastpris.

Se teaserfilmen här:

Linnéa Kihlström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.