Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så ska de fräscha upp Ellos

Publicerad: 28 Augusti 2014, 08:04

Mårten Nihlén, vd, och Elin af Klintberg, cd, på Klintberg Nihlén.

Nyligen kom beskedet att Ellos lägger ner sin klassiska postorderkatalog. I stället ska nu contentbyrån Klintberg Nihlén hotta upp klädföretaget, som blivit e-handelsbolag. – Det är självfallet ett stort uppdrag för oss, både i volym och prestige, säger Elin af Klintberg.


Ämnen i artikeln:

EllosElin af KlintbergKlintberg Niléhn

Ellos, som skickat ut sin katalog sedan 1952, genomgår en varumärkesmässig uppfräschning och teknologisk anpassning för tt hänga med i konkurrensen.

Contentbyrån Klintberg Niléhn har nu anlitats för inspirationsinnnehåll på sajten och i ett nytt magasin som kommer ut med första numret i mitten av oktober.

– Att få vara med och förvandla Ellos-katalogen som varit en sådan institution i den svensk folksjälen, likt Ikea-katalogen, och skapa ett inspirerande magasin känns helt fantastiskt, säger Elin af Klintberg på Klintberg Nihlén.

Kan du beskriva innehållet?
– Innehållet rör sig självfallet i Ellos värld med mode, inredning och livsstil som främsta ämnen. Men istället för 600 sidors tungs kataloger fyllda med produkter så kommer tidningarna vara tunnare med ett mycket tydligare redaktionellt fokus. Och tillsammans med gänget på Ellos  kommer vi att lyfta fram inspirerande förebilder genom intervjuer och överraskande vinjetter för att skapa ett personligare, modernare och mer mänskligt uttryck.

Hur ska man jobba för att lyfta Ellos?
– Ellos är i en stor förändringsprocess och har ett helt annat sortiment än tidigare. Det är folklig smartness på hög nivå. Så nu gäller det att börja kommunicera detta också, och inspirationsmagasinen och den allt mer levande webben är två viktiga sätt att göra det på.

Klintberg/Niléhn omsätter idag 10 miljoner kronor och håller i dagsläget på att etablera sig i Norge.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.