Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Så ska F&B tvätta bort töntstämpeln

Publicerad: 26 november 2014, 10:17

Svenskar är sämst i Norden på att använda reflex, enligt If Skadeförsäkring. Det vill Forsman & Bodenfors tillsammans med If råda bot på. Hur? De ska tvätta bort töntstämpeln.


Ämnen i artikeln:

F&B

Enligt en undersökning som If har genomfört är användandet av reflexer sämst hos unga (18-29 år) där fler än sju av tio personer uppger glömska och fåfänga som främsta orsak.

– Vi på If har pratat mycket om att man ska använda reflex och vilka risker det innebär att gå utan. Ändå visar statistiken att det är få som bär reflex. Vi tänkte att vi måste göra något nytt och utmana oss själva – då kom initiativet Watch your back i samarbete med Back till, säger Kajsa Svärd, ansvarig för marknads-pr på If.

Kampanjen kommer att köras utomhus, digitalt och sändas i tv fram över hösten.

– Att folk inte använder reflexer beror dels på glömska och dels på att det uppfattades vara fult och töntigt. Vi hoppas få se fler med reflexer, säger Kajsa Svärd.

Se reklamfilmen här:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

F&B

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.