Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Så ska Falcon associeras med grillning

Publicerad: 24 juni 2013, 15:02

Falcon lanserar tillsammans med sociala medier-byrån Patchwork en Facebook-app där svenskar ska rösta på vad de helst lägger på grillen i sommar.


Ämnen i artikeln:

Falcon

Kampanjen bygger på att svenskar ska via appen rösta fram vad de grillar i sommar, delar med sig av grillrecept och diskuterar grilltips. Tävlingen pågår i åtta veckor och de som deltar har chansen att vinna en grill.

– Falcon vill förknippas med grillning. Det här är företagets största sociala medier-satsning någonsin och Facebook-kampanjen kommer att gå parallellt med nyproducerade reklamfilmer i TV med budskapet att Falcon ska vara den naturliga drycken när man grillar, säger Emma Blom, vd på byrån Patchwork.

Patchwork hade i fjol ett resultat på 738 205 kronor och en omsättning på 1,9 miljoner kronor. Förutom Carlsberg ägda Falcon samarbetar byrån även med Carlsberg, Beauvais ketchup, Gammel Dansk, Malibu, Roskilde Festival med fler.

Ämnen i artikeln:

Falcon

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.