Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 18 November 2010, 14:10
I slutet av november kommer ett antal nya filmer från irländska whiskymärket Clontarf. Bakom lanseringsfilmerna står John Doe. – Att sticka ut rejält mot de stora konkurrenterna, men ändå vara relevant, är ett måste för att synas. Med hjälp av lite annorlunda whiskey-humor klarar vi den balansgången, säger projektledaren Janne Strandberg, projektledare på John Doe.
Arcus Sweden inledde nyligen ett samarbete med John Doe Worldwide.
Första uppdraget är för Clontarf, en trippel destillerad irländsk whiskey producerad av the Clontarf Whiskey Company, ett dotterbolag till Castle Brands.
Den aktuella whiskeyn är en blended men det finns också en singel malt och en blandning av single malt och grain whiskey, något som påpekas med en lite humoristisk touch i reklamen.
Kampen om ökade marknadsandelar för irländsk whiskey förs framförallt på TV idag och de stora drakarna konkurrenterna Jameson och Tullamore Dew ligger tungt här.
Även Clontarf kommer att agera i TV och då med icke-traditionella reklamfilmer för en produkt som whiskey, meddelar byrån.
– Att sticka ut rejält mot de stora konkurrenterna, men ändå vara relevant, är ett måste för att synas. Med hjälp av lite annorlunda whiskey-humor klarar vi den balansgången, säger projektledaren Janne Strandberg.
Reklamfilmerna går i med start i slutet av november fram till jul på Kanal 5 och 9.
ARBETSGRUPP JOHN DOE
- Janne Strandberg, projektledare
- Fredrik Blomberg, AD
- Henrik Åsis, copywriter
- Nicki Hallenberg, produktionsledare
ARCUS SVERIGE
- Svante Selling, VD
- Michael Keijser, produktchef
FILMPRODUKTIONSBOLAG
Palladium
PRODUKTIONSBOLAG LJUD
Flickorna Larsson
Tero Marjamäki