Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så ska Rewir lyfta KappAhl

Publicerad: 24 Februari 2014, 09:28

Anne Årneby.

Intellecta-ägda Rewir har fått uppdraget att utveckla KappAhls varumärke. Rewir-vd:n tillika förre McCann-chefen, Anne Årneby, siktar bland annat på ett engagera medarbetarna så att varumärket lever i alla situationer.


Ämnen i artikeln:

RewirAnne ÅrnebyKappahl

KappAhl har nära 400 butiker i Sveriges, Norge, Finland och Polen.
Modekedjan vill nu skapa ett ännu tydligare och mer attraktivt KappAhl med hjälp av varumärkeskonsulten Rewir.

–  Vi väljer Rewir som partner eftersom de har den kompetens, erfarenhet  och de metoder som krävs för att gå från ord till handling, säger Johan  Åberg, vd och koncernchef på KappAhl i en kommentar.

Rewirs vd, Anne Årneby, menar att KappAhl befinner sig i ett spännande läge.

–  Vi kan tillföra mycket i själva strategiarbetet men också genom att  engagera och involvera alla KappAhls medarbetare, säger hon.

KappAhl har 4 500 anställda och omsatte 4,8 miljarder kronor under det senaste räkenskapsåret – bolaget har brutet räkenskapsår.

Arbetsgrupp:
Jens Pamp, kundansvarig strateg
Anne Årneby, varumärkesstrateg
Andreas Lindholm, projektledare och analytiker
David Lillewarg, planner
Olle Nyström, strateg inom implementering
Michael Hallgren, teknisk programkoordinator

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

RewirAnne ÅrnebyKappahl

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.