Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Så ska sängjätten slå igenom i bruset med hjälp av AI

Publicerad: 17 november 2021, 14:37

Kungsängen inleder ett samarbete med Amanda AI och ska låta artificiell intelligens sköta den digitala marknadsföringen.

Foto: iStockphoto

Kungsängen har inlett ett samarbete med Amanda AI och låter nu artificiell intelligens sköta den digitala marknadsföringen. ”När de nu kunde erbjuda oss deras annonslösning för både Google och Facebook var det dags för oss att hoppa på”, säger Anna Björkegren, marknadschef Kungsängen.


Ämnen i artikeln:

ReklamAIDigitalFacebookGoogle

Kungsängen går steget längre i sin digitala marknadsföring. Sängjätten, som till stor del är beroende av köp i fysiska butiker, ska höja närvaron på internet med AI-drivna digitala annonsen. Med hjälp av bolaget Amanda AI ska Kungsängen använda sig av automatiserad sökordsmarknadsföring i sina digitala annonser på Facebook och Google med mål att öka kännedomen om varumärket och öka konverteringar samt skapa trafik till fysiska butiker och e-handeln. 

”Redo att ta ett stort kliv framåt”

– Vi på Kungsängen befinner oss i en omfattande förnyelseprocess där digitalisering och tillväxt står i centrum. Här passar Amanda AI perfekt för oss. Med deras kombination av tekniskt kunnande och tydligt påvisande av resultat är vi nu redo att ta ett stort kliv framåt, säger Anna Björkegren, marknadschef Kungsängen.

Med hjälp av AI:n kommer nu företaget att samordna sin budget och annonsinnehåll mellan plattformar som i vanliga fall inte samarbetar, skriver Amanda AI i ett pressmeddelande.

– Det är otroligt roligt att få chansen att jobba med ett bolag som Kungsängen som har en tydlig digitaliseringsagenda och höga tillväxtmål. Här kan vår AI-teknologi och vår spetskompetens inom digital marknadsföring göra en påtaglig skillnad, säger Göran Palm, vd Amanda AI.

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.