Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Så ska Situation Sthlm värva nya säljare

Publicerad: 22 december 2014, 10:59

Kampanjen är placerad i miljöer där hemlösa normalt befinner sig.

"Är gulsot, lunginflammation och söndersparkade njurar en del av din vardag? Då har du det som krävs". Det är budskapet i Situation Stockholms nya kampanj som kördes ut i tunnelbanorna i går kväll.


Tanken är att på "ett brutalt och direkt sätt" lyfta fram den verklighet många av tidningens säljare befinner sig i. Med kampanjen vill Situation Stockholm uppnå två saker: Dels att rekrytera nya säljare och dels att visa den situation hemlösa befinner sig i för allmänheten.

– Rekryteringskampanjen är ett slag i magen och den väjer inte för hur tillvaron kan se ut för de som säljer Situation Sthlm. Men trots deras utsatta situation finns stora resurser och kapacitet hos våra försäljare som arbetar för att skapa en bättre tillvaro för sig själva, säger Pia Stolt, vd för Situation Stockholm, i en kommentar.

Kampanjen baserar sig på försäljarnas egna berättelser och upplevelser som varit publicerade i Situation Sthlm och i boken "Hemlös – med egna ord".

– Detta är en av de viktigaste kampanjer som vi gjort under året. Samtidigt som den visar vikten av Situation Sthlm:s arbete så får folk nåt att fundera på mellan glöggen och lussekatterna, säger Björn Ståhl, cd på INGO, som är den byrå som tagit fram kampanjen.

Affischerna kommer att sitta på stortavlor i tunnelbanan och på byggplank och elskåp i Stockholm.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.