Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Så ska Tre locka kunder i "det nya Sverige"

Publicerad: 31 augusti 2015, 08:07

Tre blir första operatören som lyfter ut musiken ur surfmängden i mobilabonnemangen

Från och med idag lyfter Tre ut musiken ur surfmängden. Men kampanjen "Nu släpper vi musiken fri!" är bara början på en helt ny varumärkesprofil.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstIndioTreGina Azaric

Från och med idag betalar kunderna inget för datan som krävs för att streama musik med Spotify, Deezer och Tidal. Man har helt enkelt lyft ur en av de största dataslukarna ur surfmängden.

– Om man kollar i mobilkategorin så är det så att de flesta använder sin data för att streama musik. Så vi ville bjuda våra kunder på det, säger Gina Azaric, marknadschef på Tre.

I dagsläget finns Apple Music inte med på listan men i takt med att Apple och andra aktörer tar marknadsandelar så räknar Gina Azaric med att de ska ingå i framtiden.

Den nya kampanjen är bara början på ett helt nytt Tre och under hösten kommer flera nyheter att lanseras. Enligt marknadschefen grundar sig den nya kommunikationsplattformen på den interna resa som Tre har gjort den senaste tiden.

– Vi har jobbat mycket med mångfaldsfrågor internt. Till exempel har vi introducerat "mångfaldskalendern" där våra anställda själva kan välja vilka röda dagar som de vill ha. Alla har ju inte samma religion till exempel, säger Gina Azaric.

– Om ett varumärke ska vara äkta så måste det finnas en transparens mellan den interna kulturen och den externa kommunikationen.

– Vi vill spegla det nya Sverige. Vi har 30 olika kulturer inom Tre och vi vill att det ska synas utåt.

Vad som är på gång under hösten är fortfarande hemligt men när det väl sker kommer kunderna att märka det.

– Det kommer hända massor av saker framöver. Man kommer inte att missa det, säger Gina Azaric.

Filmen är framtagen av byrån Åkestam Holst och produktionsbolaget Indio.

Dela artikeln: