Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Så ska Viking Line bli alternativ till utekvällen

Publicerad: 12 februari 2013, 11:17

Viking Lines nya kampanj.

Viking Line går nästa vecka ut i sin första Facebook-kampanj någonsin. Målet är att positionera kryssningar som ett attraktivt alternativ till den klassiska utekvällen. Bakom idé och koncept står byrån Patchwork.


Ämnen i artikeln:

PatchworkViking Line

"Har du förlorat din inre Viking?" frågar sig Viking Line i kampanjen som går upp i nästa vecka. Målgruppen är framför allt kvinnor kring 35 år.

Tanken är att man ska nominera vänner som kanske har tappat glöden eller glömt hur man slappnar av och har riktigt kul. Målet är att få kvinnor som i vanliga fall inte tänker på kryssningen som ett alternativ till utekvällen att tänka "Viking Line".

Varje månad dras en vinnare bland de nominerade som får en gratis kryssning.   Till sin hjälp använder sig bolaget av Patchwork, som är en ny samarbetspartner.  
– Viking Line är ett spännande varumärker att jobba med och vi är förstås stolta över förtroende. Kampanjen blir en viktig del i företagets strategi att etablera sig som ett alternativ till en vanlig utekväll. Samtidigt så gläds vi alltid åt en kund som inser både nyttan och potentialen med en seriös satsning på sociala medier, säger Emma Blom, vd på Patchwork, i en kommentar.

För Viking Lines del innebär den nya kampanjen starten på det år då digitala kanaler är prioriterade.  
– 2013 blir året då Viking Line börjar satsa på sociala medier på riktigt och vi tror att Facebook är helt rätt kanal för denna kampanj. Patchwrok har varit lyhörda för våra önskemål och de förstår vårt varumärke och vad vi vill göra med det, kommenterar Niklas Zhovnartsuk, marknadschef på Viking Line.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

PatchworkViking Line

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.