Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så ska Yahoo-vd:n räkna hem Tumblr-investeringen

Publicerad: 18 Mars 2014, 14:30

Marissa Mayer.

Yahoo köpte det annonsfria bloggnätverket Tumblr för 1,1 miljarder dollar under maj förra året. Vd:n Marissa Mayer ger svar på tal om hur man ska kunna införa reklam på bred front och därmed räkna hem investeringen.


Ämnen i artikeln:

TumblrGroup MYahoo

Marissa Meyer framträdde i samband med American Association of  Advertising Agencies, 4A:s, Transformation-konferens i Beverly Hills.

Intervjuaren  från mediebyrån GroupM, Rob Norman, tog upp att Tumblr-grundaren David  Karp har beskrivit sajten som en ”vacker kreativ palett som inte har  förorenats av reklam.”

Tumblr har idag 176,4 miljoner bloggar enligt hemsidan och 80 miljarder blogginlägg.

Marissa  Meyer menade att Tumblr är en fantastisk målarduk för storytelling och  även när det gäller att publicera innehåll som exempelvis Yahoo Food.

Marissa  Meyer menar att utmaningen består i att skapa reklam som är lika  slående och vacker som konstprojekten, poesin och annat som finns på  Tumblr.

Hon menade också att sponsrade blogginlägg får mycket större  spridning än icke sponsrade motsvarigheter – det genomsnittliga  inlägget på
Tumblir återbloggas 14 timmar, medan det sponsrade inlägget  återbloggas 10 000 gånger, enligt Marissa Meyer.

Adweek ställer sig dock frågande till om just detta verkligen leder till att marknadsförare kastar sig över Tumblr en masse.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

TumblrGroup MYahoo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.