Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så skyddar du dig mot svidande förluster

Publicerad: 24 Februari 2011, 10:53

Håller du alltid på det förlorande laget? Aldrig mer! Nu presenterar Riksgälden lösningen för landets alla dåliga förlorare – Vinnarshop.se.


Ämnen i artikeln:

RiksgäldenStoråkers

Vänd kappan efter vinden och bli en ständig vinnare. Det är essensen i Riksgäldens nya kampanj för premieobligationer som går upp officiellt på måndag.

I den nya kampanjen har man tagit fram ett skydd mot svidande förluster som premieobligationen nämligen en kollektion med vändbara supporterprodukter.

Den teknologiska “SwitchSide-funktionen” på produkterna gör det möjligt för en supporter att vända kappan efter vinden och ständigt se ut som en vinnare med en enkel handrörelse.

Kampanjen består av sajten vinnarshop.se, en tv-shopsinspirerad presentationsfilm samt banners och kommer att synas på bland annat sportsajter, jumbotroner, och Youtube.

– Om det blir en riktig succé får vi överväga att dra igång en rejäl produktion, säger Robert Nygren, projektledare på Storåkers McCann.

– Kopplingen mellan premieobligationen och denna kampanj är att det bara finns vinnare. Aldrig mer ska landets supportrar behöva känna sig som förlorare, fastslår Robert Nygren. 

Om några veckor drar vårens säljsäsong av Premieobligationer igång.

Läs mer om Riksgäldens nya kampanj i dagens papperstidning av Resumé.

Arbetsgruppen

Storåkers McCann
•    Robert Nygren, projektledare
•    Mirja Hjelm, produktionsledare
•    Cecilia Dufils, AD
•    Peter Eriksson, AD
•    Markus Bjurman, Copy
•    Henry Stenberg, prao
•    Petter Nylind, prao
•    Carl Cassel, originalare

Produktionsbolag:
B-reel

Regissör: Henning Mark

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

RiksgäldenStoråkers

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.