Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så slaktar Norma mördarsniglar

Publicerad: 8 April 2009, 13:56

Kommunikationsbyrån Norma hjälpte Prisma med lanseringskampanjen för den nya boken mördarsniglar. Här är deras svar på bästa vapnet mot fienden.


Boken ”ABC om mördarsniglar” av Kerstin Engstrand kom ut i handeln för två månader sedan. Idag, onsdag, är det recensionsdag. Här är reklamfilmen som ska locka till försäljning.
– Reklamfilmen används på mässor och internt, säger Tulle Durling, pr-ansvarig på Prisma.

Normalt sett visas den här typen av film bara vid införsäljning mot återförsäljare. Men Prisma valde själva att släppa filmen på Youtube. Nu tittar företaget även på andra möjligheter för filmen.

Bakom filmen står Norma.
– Vi har skrivit, animerat och ljudsatt en film om boken, säger Andreas Johansson, byråledare för Göteborgskontoret.

Hur löd uppdraget?

– Prisma kom till oss och sa ”Vi har en bok om mördarsniglar – hur säljer man in den”. Vi var ganska snabba med att här passade en rolig film. De hade till en början en idé med Hitchcock-tema men det förkastade vi ganska snabbt. Vi valde den här idén istället, det var lite gladare och roligare.
– Vi som byrå vill jobba lite mer med det här mediet. Bokbranschen ligger långt fram digitalt och gillar att göra roliga saker.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.