Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 24 februari 2015, 07:40
Humblestorms utomhustavlor i tunnelbanan för TaxiKurir
TaxiKurir gör det möjligt för kunderna att betala direkt i taxibolagets mobilapp för att stärka sin position på marknaden. Samtidigt passar de på att göra ett lyft kring bolagets kommunikation tillsammans med byrån Humblestorm
Ämnen i artikeln:
HumblestormNu rullas första kampanjen ut brett i alla kanaler. Betallösningen i appen är ett sätt att göra det enklare för kunderna.
– Den traditionella taxibranschen är hårt reglerad. Det utnyttjar bolag som Uber. Då måste vi riktiga taxibolag kunna tänka ett steg längre för att möta de nya behoven, säger Kenneth Holm, marknadschef på TaxiKurir i ett pressmeddelande.
Humblestorm har arbetat TaxiKurir under flera år. Det var byrån som föreslog att man skulle passa på att uppdatera kommunikationen. Parallellt med den nya betallösningen rullar man ut kampanjen "Hopp in Hopp ut" i ett stort antal kanaler.
Appen är framtagen i ett samarbete mellan Caboline och Taxikurir.
– Kurir är störst, men konkurrensen är stenhård så vi kan inte bara luta oss tillbaka och softa. Tidigare reklam har varit väldigt taktisk. Känns kul att fylla varumärket med lite mjuka värden, humor och glassiga bilar, säger Albert Åkerman, creative director på Humblestorm i en kommentar.
Arbetsgrupp
Monique Almgren, Cabonline
Kenneth Holm, TaxiKurir
Humblestorm
Bora Öztürk, art director
Anders Berg, copywriter
Albert Åkerman, creative director
Johan Liljeroos, fotograf
Linus Tengby, fotoass
Lena Nelson, projektledare
Ämnen i artikeln:
Humblestorm