Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så vill de ändra fördomen om datanörden

Publicerad: 24 Mars 2017, 10:17

Personerna bakom Wehype träffades i spelet Counter Strike.

Gamers är extremt svårflörtade när det kommer till reklam. I veckans Resumé Insikt Kommunikation pratar vi med start-upen Wehype, vars affärsidé är att koppla ihop gamers med varumärken.


Ämnen i artikeln:

Resumé InsiktKommunikationsbyråerResumé Insikt Kommunikation

Robin Åström, Gustaf Smith, Kevin Helgesten och Emil Smith står bakom Wehype.

Uspen för det unga bolaget Wehype (samtliga är strax över 20 år) är dels deras smala nisch och åtråvärda målgrupp och dels att de, till skillnad från många andra nätverk för influencers, bara specialiserar sig på live och realtidsannonsering.

Att de speciellt fokuserar på e-spelplattformen Twitch kan också vara till fördel, eftersom plattformen i Sverige ännu inte är lika konkurrensutsatt som exempelvis Youtube.

En utmaning är de konkurrenter som finns på området. Clutch, exempelvis, är en byrå som helt fokuserar på e-sport och redan etablerat sig bland spelande influencers och annonsörer. De jobbar bland annat med Systembolaget, 20th Century Fox, McDonald's, ComHem, Sony Music och Pantamera.

Läs mer i Resumé Insikt Kommunikation.

Fler rubriker ur brevet:

BAKOM RUBRIKERNA
Trendbrott i reklamfabriken

FEM FRÅGOR TILL
Volontaires nya vd Jenny Hagblom om byråns utmaningar framöver

NYSTARTAT
Så vill de ändra fördomen om datanörden
De vill revolutionera marknaden med kodlösa banners

LÄSVÄRT
Betalande solbrillor, stalkers och attitydförändring i Mellanöstern

VECKANS
Otroliga kundsamtal

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.