Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Så vill de få fler att bli lärare

Publicerad: 12 oktober 2011, 11:23

Skolverket lanserar en ny kampanj för att locka fler att bli lärare. Kampanjen, som döpts till "För det vidare" är Le Bureaus första uppdrag för Skolverket.


Ämnen i artikeln:

Le BureauSkolverket

</div><p>Kampanjen är tänkt att ge en motbild till en negativ syn på läraryrket.</p><p>– Vi har också sett att många unga har en begränsad bild av vad det innebär att vara lärare. Den enda referensramen många har är de egna lärarna som står framför en i klassrummet. Många tror också att det är ett väldigt enformigt arbete, säger Eva Nilsson, projektledare på Le Bureau i ett pressmeddelande.</p><p>Navet för kampanjen är sajten "För det vidare", där användarna kan göra ett test för att se om man lämpar sig för läraryrket.</p><p>– Vi är medvetna om att en informationskampanj enskilt inte kan lösa problematiken med sjunkande ansökningssiffror. Detta skall ses som ett komplement till de reformer och insatser som Regeringen lanserat i form av ny lärarutbildning, legitimering av lärare och nya karriärmöjligheter, säger Ann Charlotte Gunnarsson, informationschef och beställare på Skolverket.</p><h3>Arbetsgrupp</h3><p>Lina Elfstrand, AD<br />Johanna Jöhncke, Produktionsledare<br />Claes Kjellström, Copy<br />Eva Nilsson, Projektledare<br />Mikael Zetterberg, Planner<br />Bodil Gustafsson Fürst, Formgivare<br />Fredrik Hökerberg Sandholm, Formgivare<br />B-Reel, webb och musikvideo<br />Martin Nicolausson; NU Agency, illustratör<br />Tom Malmros, regissör<br />Starcom, Mediebyrå<br /><span style="color: rgb(34, 34, 34)">Musik: Pachipachi Music</span></p>

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

Le BureauSkolverket

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.