Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Saabs första kampanj med nya ägaren

Publicerad: 14 juli 2010, 15:12

Ägarfrågan är klar.
Produktionen åter igång.
Och nyligen släpptes nya Saab 9-5, med den väntar också inom kort en ny stor global kampanj, här är filmen som ska lyfta Saab mot toppen.


Ämnen i artikeln:

Saab

Saabs nya modell, 9-5,  har blivit hyllad i såväl branschpress som av konsumenter. Snart kommer tv-kampanjen som ska lyfta bilmärket från krisen.

Marknadsföringen för nya bilmodellen har varit igång en tid, med ett rigoröst pr-arbete bakom. I förra veckan skrev Resume.se också att bilmärket lanserade sig genom applikation i iphone och ipad. Men inom några veckor smäller det rejält när Saab går upp med en ny stor reklamkampanj i tv och på webben, skriver företaget på Youtube.

I första filmen ljöd tonerna av ”Oh Laura”, i uppföljaren Asha Ali, till denna film är det tonerna av Anna Diaz som hörs i bakgrunden.

Resume.se har sökt ansvariga på Saab för en kommentar.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Saab

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.