Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag23.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Saatchi riskerar tappa Polarbröd

Publicerad: 3 Maj 2013, 11:49

Polarbröd går ut i en reklambyråpitch. Upphandlingen ska vara klar till sommaren. Företagets nuvarande huvudbyrå är Saatchi & Saatchi, Stockholm.


Ämnen i artikeln:

PolarbrödSaatchi & Saatchi

Polarbröds marknadsdirektör Anders E Johansson bekräftar Resumés uppgifter.

– Ja, det stämmer att Polarbröd just nu gör en upphandling av huvudbyrå.

Varför?
– Vi ser över  alla våra samarbeten med jämna mellanrum och har valt att göra en byråupphandling nu 2013*.

Andra skäl?
– Det händer väldigt mycket inom  kommunikationsområdet just nu med en rasande snabb utveckling inom  digitala medier /sociala medier.

– Vi har ett av Sveriges starkaste varumärken inom  dagligvaruhandeln och nu tar vi ett helhetsgrepp på hela våra  kommunikation för att bli ännu starkare. Polarbröd ska ligga i topp,  inte bara när det gäller gott bröd, utan också när det gäller  kommunikation.

Upphandlar ni själva?
– Vi samarbetar med byråvalskonsulten Max Aperia och  har bara positiva erfarenheter av det. Min bild är det blir en ännu  proffsigare process både för företaget och de inblandade byråerna.

Intresset?
– Det är otroligt stort intresse, vilket såklart är  jättekul!  Vi har mer eller mindre blivit nerringda sedan början av  året. Vi  kanaliserar alla förfrågningar via Max Aperia

När är ni klara?
– Vi räknar med att upphandlingen är klar i sommar.

Se Polarbröds medieinvesteringar nedan i tusentals kronor

– siffror från TNS Sifo

AnnonsörHuvudmedia20112012Diff% 2012POLARBRÖDUTOMHUS333934403
BUTIKSREKLAM1260153021,5
BIO010140
KVÄLLSPRESS55189662,7
FACKPRESS1103470-57,4
POPULÄRPRESS4626429-90,7
LANDSORTSPRESS0170
INTERNET10-100S:A POLARBRÖD108797795-28,3









S:A Total
108797795-28,3

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

PolarbrödSaatchi & Saatchi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.