Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Saatchi & Saatchi uppmanar att välja sida

Publicerad: 24 oktober 2012, 12:31

I en ny Facebook-kampanj signerad Saatchi & Saatchi uppmanas besökaren att välja var de föredrar att lägga pålägget på Polarbröds rågkakor.


Rågkakan från Polarbröd är en klassiker. Frågan kring på vilka sida man ska välja att lägga pålägget väckte en tanke hos arbetsgruppen på Saatchi & Saatchi.

Resultatet blev en kampanj på Polarbröds Facebook-sida.
– Det är en fråga som jag själv har burit med mig. Ska man välja den släta eller den fluffiga sidan? Vi har märkt att det här engagerar Polarbröds kunder och gör de mer aktiva på företagets Facebooksida, säger Jonas Frank, art director på Saatchi & Saatchi till Resumé.

Uppdraget från Polarbröd handlade om att engagera människor I  Facebook-kampanjen "Välj Sida", som gick upp i fredags, uppmanas människor att att ta ställning i ämnet.

Deltagarna kan rösta på "sin sida" men också följa kampen live och fördjupa sig i statistik, bland annat hur vänner röstar eller hur rösterna hamnar geografiskt.
– Det går inte bara att bygga "likes" på företagets Facebook-sida. Varför ska man göra det? Man måste jobba med mervärde och det här är et sätt att ge tillbaka. Vi kommer att göra fler aktiviteter framöver, säger Jonas Frank.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.