Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Saatchi & Saatchis nya kampanj för Visa Europe

Publicerad: 30 maj 2013, 13:04

I Saatchi & Saatchis nya kampanjen som lanseras på lördag lyfter byrån fram fördelarna och enkelheten med Visas nya betalningslösningar.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiVisa

Visa Europe vill upplysa svenskar om att de som konsumenter – genom att betala med ett Visakort - kan få pengarna tillbaka om varan inte levereras, är felaktig eller skadad. Något som de flesta svenskarna inte känner till idag. Detta trots att Sverige har Europas högsta andel av onlineshoppare .

De senaste åren har Visa Europe blivit en av de ledande aktörerna inom onlinebetalningar, såväl som inom kontaktlösa och mobila betalningar. Under 2012 uppgick onlinebetalningar med Visakort för första gången till över 200 miljarder euro, vilket är en ökning med 16 procent från året innan. Det vill tar man fasta på i sin europeiska kampanj.

I tv-reklamen signerad Saatchi & Saatchi och produktionsbolaget Traktor tar fasta på enkelheten i betallösningarna. Här visas en känslomässig historia där en gammal man som springer för att hinna till sitt barnbarns födelsedagskalas.

I berättelsen illustreras att hans resa blir enklare med Visas erbjudanden genom att han blir både yngre och snabbare. I slutet av filmen når födelsedagsfesten som en hjälte och återvänder till sitt gamla jag.

Kampanjen kommer att rullas ut i flera olika kanaler och väntas nå runt 300 miljoner personer över hela Europa. I Sverige kommer kampanjen lanseras med reklamfilm och utomhusreklam i Stockholm under åtta veckor. Den kommer även synas på surfplattor och i webb-tv.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiVisa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.