Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag19.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Saatchi vann pris för läskreklam

Publicerad: 29 februari 2008, 07:45

Saatchi & Saatchi Danmark fick i går Årets Internet Award av Foreningen af Danske Internet Medier och tidningen Markedsføring. Saatchi fick, tillsammans med IUM Interactive och Plant, priset för kampanjen Sprite Zero – No Sugar No Bull****.


Kampanjen för Coca Colas läsk har gått i de flesta medier men det är videoklippen som fått mest uppmärksamhet. Enligt Saatchi i Danmark hade de i december haft över 8 miljoner tittare.

Juryordförande för det danska internetpriset var Per Pedersen, kreativ chef på danska byrån Uncle.
– Det är en kampanj som leker med sanningen. Den utger sig för att vara något den verkligen inte är, sa han i samband med prisutdelningen i går kväll.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.