Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Saatchis nya flashmob

Publicerad: 29 oktober 2010, 06:39

Teleoperatören T-Mobile har organiserat en ny flashmob. Den här gången sjöng man Iggy Pops I’m a Passanger för resenärer som landat på Heathrow.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & Saatchi

T-Mobile och byrån Saatchi & Saatchi var knappast först med flashmob men gjorde begreppet mer känt förra året när man lät hundratals dansare ta över Liverpool Street station i London mitt i rusningstrafiken.

Som väntat stannade pendlarna på stationen upp och fotograferade jippot med sina mobiltelefoner. Den bärande idén är att människor ska dela med sig av sina upplevelser.

Det följdes upp av allsång på Trafalgar Square och Saatchi & Saatchi prisades för sin kampanj.

Sedan har det här greppet kopierats av andra mer eller mindre bra och flashmob har fått stämpel av att vara gjort.

Trots det har T-Mobile och Saatchi & Saatchi nu fortsatt i sina gamla danssteg.

I onsdag mottogs passagerarna från ankommande flyg vid terminal 5 av 300 dansande och sjungande personer. Spontankören, utklädd till resenärer, taxichaufförer och kabinpersonal, hade en bred repertoar:  Etta James At Last, Mel Torme Comin' Home Baby, Mark Morrisons Return of the Mack, Iggy Pops I am the Passenger och George Michael/Aretha Franklins I Knew You Were Waiting (for me).

– Vi har haft skratt, glädje och tårar på båda sidor om kamerorna, säger Paul Silburn, creative partner på Saatchi & Saatchi till Shots.

I kväll kommer en tre minuter lång reklamfilm från eventet visas på de engelska reklamkanalerna.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Saatchi & Saatchi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.