Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Saatchis toppvärvning

Publicerad: 16 Maj 2011, 12:14

Här är Saatchi & Saatchis nya supervärvning: ad:n Jonas Frank. Efter en paus från reklambranschen sedan han lämnade Storåkers McCann är han nu tillbaka i byråvärlden. – Det känns perfekt, säger han till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiAdam KerjJonas Frank

Jonas Frank (t.v) välkomnas av Saatchi & Saatchis cd Adam Kerj

Jonas Frank lämnade jobbet som ad på Storåkers McCann för drygt ett och ett halvt år sedan. Istället för att gå vidare till en ny byrå direkt valde han att ta en paus från reklambranschen.
– Efter Storåkers ville jag vara ledig ett tag för att lista ut vad jag ville hålla på med. Jag var också ganska utarbetad. Sedan hörde Adamsky av sig och jag jobbade ett tag åt dem som frilanskreatör, säger Jonas Frank.

Samarbetet med Saatchi & Saatchi började med att byrån kontaktade honom för ett samarbete med deras Toyota-kampanj, som han sedan var med att sätta konceptet för under våren.
– Då kände jag att det var det här jag ska hålla på med: kreativt fokus på en byrå, säger Jonas Frank.

Han fortsätter:
– Det kändes rätt på en gång. När man jobbar som frilans så blir det väldigt mycket hoppande. Det känns bra att få jobba tight med kunderna under en längre tid. Det känns perfekt. När man jobbar som frilans kan det bli ganska ensamt så det känns jättekul att jobba med ett team igen. Det är väldigt bra människor på Saatchi & Saatchi och de har rätt tänk.

Adam Kerj, cd på Saatchi & Saatchi, ser fram emot det nya samarbetet.
– Vi är vrålpeppade. Han är en senior kreatör som kan ta ansvar för att driva kunderna framåt. Han kan röra om lite och komma med mycket nya inputs, ett helt nytt sätt att se på saker. Dessutom säger han alltid vad han tycker, vilket ibland kanske kan uppröra en del, ha ha. Fokus kommer att ligga på Toyota och ett par andra kunder men han kommer vara med och se till att alla våra jobb ser bra ut. Han har ett jävligt bra ”ad-öga”,säger han till Resume.se.

Han menar att Jonas Franks styrka ligger i att han dels är väldigt formstark men samtidigt är väldigt idéstark.
– Vi håller på att hitta rätt människor för att kunna skapa en stark idékultur på byrån. Man behöver olika människor med olika idéer för att kunna hitta ett eget uttryck. Just nu är det väldigt mycket pitcher och det kan komma att bli fler, nya kompetenser att ta in.

Adam Kerj tycker att läget i branschen känns spännande och menar att det i dag är många spännande kunder och pitcher på gång.
– Det är mycket roligt på gång i branschen och det gäller att kämpa på stenhårt.

Jonas Frank börjar sitt nya jobb som ad på Saatchi & Saatchi i början av juni.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.