Reklam
SABO slår ett slag för att duscha i 5 minuter
Publicerad: 17 november 2014, 15:58
Snasks film med energisparbetaren Harry Bengtsson har fått en halv miljoner visningar på Youtube. Nu kör SABO nästa fas i Allmännyttans energisparkampanj – filmen "Duschklockan" med energisparbetaren Harry Bengtsson handlar om att det blir en världsnyhet att han tycker att det räcker att duscha i fem minuter.
KB
Karl-Johan Byttner
– Vi har valt digitala medier för att nå ut brett och det handlar inte om någon stor mediabudget utan om att människor är genuint intresserade av att spara energi, säger Annicka Istemo, projektledare på SABO i en kommentar.
Design-, film- och varumärkesbyrån Snask ligger bakom filmerna med energispararbetaren Harry Bengtsson – filmen "Duschklockan" är den fjärde i ordningen.
Syftet med Allmännyttans energisparkampanj är att hjälpa kommunala bostadsbolag och deras hyresgäster att spara energi genom enkla medel.
Filmerna marknadsförs bland annat i samarbete med Instagram-profiler – upplägget innebär att 1 000 duschklockor delas ut gratis till den som är snabb med en beställning.
Energisparkampanjen inleddes 2012 av bransch- och intresseorganisationen SABO stödd av Naturskyddsföreningen, Hyresgästföreningen och Energimyndigheten.