Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sådan far, sådan son

Publicerad: 15 april 2011, 14:33

För 34 år sedan plockade Colin Barett hem ett Guldägg med en kampanj för Sydsvenskan. I går gjorde hans son, Christian Barett, samma sak. – Jag tycker att det är jättekul, säger Christian Barett.


Christian Barett

Senast Sydsvenskan vann ett Guldägg var 1977, då hette ad:n Colin Barett. I år, 34 år senare, vann Sydsvenskan ett nytt Guldägg med The Fan Clubs kampanj ”Kom närmare”. Art director för den kampanjen var Colin Baretts son, Christian Barett.

Hur känns det att gå i pappas fotspår?
– Jag tycker att det är jättekul. Det är något att vara stolt över.

Har du och din far snackat om det?
– Jag har faktiskt inte pratat med honom men han har mejlat och gratulerat.

När får vi se nästa generation Barett plocka hem ett Guldägg för en Sydsvenskan-kampanj?
– Ja du, man vet aldrig. Min äldsta dotter är åtta år nu och hon säger att hon vill bli frisör. Men man vet ju aldrig  – hon kan ju hinna ändra sig.

Christian Ström

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.