Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 23 maj 2013, 11:32
BerntzonBylund blir ny reklambyrå för Peugeot, efter en pitch som pågått under våren. Ett av Sveriges största uppdrag i bilbranschen.
- BerntzonBylund har en stark förståelse för hur kommunikation hänger ihop med försäljning – det var utmärkande för dem i pitchen och ett av skälen till att vi valde dem i kombination med stor förståelse för vår bransch och affär, säger Matts Rylander, produkt- och marknadschef för Peugeot Sverige.
Peugeots produkt- och marknadschef Matts Rylander har tillsammans med VD Per Brinkenberg båda varit djupt involverade i den byråpitch som nyligen genomförts.
- Vi ser en enorm potential i Peugeots varumärke. Dessutom har ledningen ett starkt fokus på kommunikation som en motor för att öka intäkter och ta marknadsandelar, säger Joachim Berntzon, VD på BerntzonBylund.
- Vi har haft sju fantastiska och roliga år tillsammans med Kia. Reklamen har spelat en stor roll i märkets framgångar både varumärkesmässigt och kommersiellt och det arbetet är vi stolta över, säger Joachim Berntzon. KIas marknadsandel var 0,9 procent när vi började jobba ihop och idag är den 5,4 procent och Kia är Sveriges mest sålda bil till privatpersoner. Igår höjde Indikat Konsument Kia till Stjärnstatus, det är vi mycket stolta över.
Magnus Helander