Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Säger upp Kia – för att få Peugeot

Publicerad: 23 maj 2013, 11:32


Ämnen i artikeln:

PeugeotBerntzon BylundKiaVolt

BerntzonBylund blir ny reklambyrå för Peugeot, efter en pitch som pågått under våren. Ett av Sveriges största uppdrag i bilbranschen.

-       BerntzonBylund har en stark förståelse för hur kommunikation hänger ihop med försäljning – det var utmärkande för dem i pitchen och ett av skälen till att vi valde dem i kombination med stor förståelse för vår bransch och affär, säger Matts Rylander, produkt- och marknadschef för Peugeot Sverige.

Peugeots produkt- och marknadschef Matts Rylander har tillsammans med VD Per Brinkenberg båda varit djupt involverade i den byråpitch som nyligen genomförts.

-       Vi ser en enorm potential i Peugeots varumärke. Dessutom har ledningen ett starkt fokus på kommunikation som en motor för att öka intäkter och ta marknadsandelar, säger Joachim Berntzon, VD på BerntzonBylund.

-       Vi har haft sju fantastiska och roliga år tillsammans med Kia. Reklamen har spelat en stor roll i märkets framgångar både varumärkesmässigt och kommersiellt och det arbetet är vi stolta över, säger Joachim Berntzon. KIas  marknadsandel var 0,9 procent när vi började jobba ihop och idag är den  5,4 procent och Kia är Sveriges mest sålda bil till privatpersoner.  Igår höjde Indikat Konsument Kia till Stjärnstatus, det är vi mycket  stolta över.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News