Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Säljer sitt autosvar som annonsplats

Publicerad: 18 April 2011, 08:53

Saatchi & Saatchis ad Gustav Egerstedt går idag på pappaledighet. I samband med det säljer byrån hans outo of office-autoreply till produktionsbolaget B-Reel. I framtiden tänker man sig att fler ska kunna använda sin autoreply som annonsplats.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiGustav EgerstedtB-Reel

Mejlar man Gustav Egerstedt får man ett autosvar som är ”brought to you by B-Reel” till svar.
– De som mejlar Gustav Egerstedt är företrädesvis folk i reklambranschen och hans Out of office-reply är ett attraktivt medie att synas i. Det är ett snillrikt sätt att nå folk i branschen på ett extremt enkelt sätt, sägger Petter Dixelius, copy på Saatchi & Saatchi.

Hur många som mejlar till Gustav Egerstedt kan han inte säkert svara på.
– Men det rör sig i alla fall om hundratals mejl om dagen, säger Petter Dixelius.

Tanken är att försäljningen av Gustav Egerstedts autosvar ska bli startskottet för en ny tjänst som byrån kommer att lansera. På en sajt kommer man att kunna sälja sin Out of office-autoreply till högstbjudande. Man ska också kunna donera den till välgörande ändamål.
– Vi har reggat en domän och håller nu på att utveckla sajten som vi vill ha den, säger Petter Dixelius.

Förhoppningen är att kunna lansera sajten under sommaren.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.