Reklam
Säljer Volvo bilar eller fotbollsspelare?
Publicerad: 1 september 2016, 13:37
Kommer Zlatan sälja lika många V90:s som V70:s?
Foto: Andreas Elgstrand.
Det smällde till i Bilsverige när Zlatan frontade Volvos reklam för två år sedan. Zlataneffekten bidrog till att försäljningen av V70 dubblerades. Men går det att upprepa en supersuccé? Det har Resumé Insikt Kommunikation försökt ta reda på.
Ämnen i artikeln:
Resumé InsiktVolvo CarsZlatan IbrahimovićForsman & BodenforsResumé Insikt KommunikationEn ny utgåva av analysbrevet Resumé Insikt Kommunikation är här.
Innehållet den här veckan:
VECKANS RUBRIKER
Vem vill bli Vogue-modell, turbulens i reklamtoppen och trubbel i pr-adiset
5 SVAR FRÅN
Lina Brunzell, art director på Garbergs Malmö
LÄSVÄRT
Trump, typsnittsstölder och jobb-bluffar
TIDSANDAN
Byråval
ANALYS
Säljer Volvo bilar eller fotbollsspelare?
KOMMENTAR
Mary Lee Copeland, executive creative director på The (Next Level) Storytelling Academy
Har du ingen prenumeration? Lugn, det fixar du här.
Glöm inte att anmäla er till Resumé Insikt Live den 20 september!