Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Samarin till Garbergs

Publicerad: 19 augusti 2008, 09:52

Reklambyrån Garbergs, med en diger meritlista inom läkemedelsreklam, tar hem Cederroths upphandling för Cederroths naturläkemedel Samarin.


Martin Gumpert är glad över nya kunden

– Det är ett väldigt roligt uppdrag. Samarin blir inte vår största kund, men det är ett av Sveriges mest välkända varumärken, säger Martin Gumpert som blir ansvarig för den nya kunden.

Garbergs fick uppdraget efter en upphandling. Byrån har redan börjat jobba med uppdraget, men det kommer ta tid innan arbetet kommer att synas.
– Vi ska revitalisera varumärket och jobba med all Kotlers fyra P, så det kommer att dröja innan de första kampanjerna börjar synas.

Hur kommer det sig att Garbergs jobbar så mycket med läkemedel?
– Jag tror snarare att det handlar om att vi jobbar med utmanare. Treo, Glocalnet, Polia och Ipren är alla kunder som måste göra något på ett nytt sätt.
– Sedan är det klart att vi kan snårskogen som det innebär att göra reklam för läkemedel. Lagstiftningen gör att det är en tajt box man jobbar inom och då gäller det att hitta en stark position.

På Garbergs kommer följande arbetsgrupp jobba med Samarin.
Martin Gumpert: Strateg och kundansvarig
Jan Lindforss: projektledare
Sebastian Smedberg, ad
Stefan Pagreus, copy
Birgitta Samuelsson, produktionsledare
Nina Åkestam, planner

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.