Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Samhall gör ett helhjärtat jobb

Publicerad: 13 februari 2008, 12:02

På torsdag startar Samhall en stor kampanj på temat ”Vi gör ett helhjärtat jobb”. Kampanjen sjösätts med att 300 anställda delar ut geléhjärtan på flygplatser, tågstationer samt utanför riksdagen.


Godisutdelningen backas upp av annonser i ett femtiotal lokaltidningar, branschpress för logistik och transport samt en digital helsida på Di.se och banners. Kampanjen kommer också att synas på SAS och Malmö Aviations frukostbrickor samt som dr.

Syftet med kampanjen är att få fler att uppmärksamma Samhalls erbjudanden till företag. Genom att befinna sig på både avreseorten och ankomstorten för affärsresenärer vill Samhall visa att de finns på många orter i Sverige.

Kampanjen startar den 14 februari som är årsdagen för företagets nya grafiska profil. Det var också då, för ett år sedan, som Samhall startade det förändringsarbete som skulle göra dem mer synliga ute på företagen.
– Efter lanseringen av Samhalls nya grafiska profil förra året handlar nu all kommunikation om att sälja vårt erbjudande och därigenom fortsätta bygga varumärket. Mötet med nuvarande och nya kunder står i fokus, säger Anna-Karin Hedlund, kommunikationsdirektör på Samhall, i en kommentar.

Enligt Samhall skapar användandet av den egna personalen i kampanjen både intern stolthet samt sparar pengar. Totalt uppger företaget att de genom att använda egen personal på flygplatser och tågstationer sparar en kvarts miljon kronor jämfört med om de skulle ha hyrt in personal.

Kampanjen kommer att gå en bit in på mars.

Bakom kampanjen står byråerna: Diplomat PR, Gadd, Grow och Starcom.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.