Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Samlad närvaro för LBi i Stockholm

Publicerad: 12 December 2012, 12:51

Globala digitala byrån LBi gör nu en större satsning på Stockholmskontoret och samlar sina varumärken Bigmouthmedia, Syrup och LBi Stockholm under varumärket LBi.


Ämnen i artikeln:

LBi

I november rapporterade Resumé om att LBi blev uppköpt av Publicis-nätverket.

Den digitala byrån LBi har fler än 2 000 anställda på 30 kontor i 17 länder. LBi Nordic består av 240 anställda på kontor i Köpenhamn, Stockholm, Göteborg, Malmö och Trondheim. I Sverige har man strax över 150 medarbetare.

Bland de nordiska kunderna återfinns Volvo Cars, Volvo Trucks, Carlsberg, IKEA, Mærsk och Reebok.

Med renodlingen till ett varumärke i Stockholm skapar LBi en integrerad digital byrå. Byrån kommer att ha kompetens inom digital strategi, affärs- och varumärkesutveckling och kommunikation, tjänsteutveckling och design, sök, social media och mobila lösningar.

– Vi upplever stark efterfrågan på hela bredden av vårt erbjudande. Våra kunder behöver integrerade digitala affärs- och marknadsföringslösningar för att stärka sina varumärken och relationen med sina kunder, öka konverteringen och driva och transformera sin affär, säger Patrick O’Neill, Managing Director för LBi i Stockholm.

LBi i Stockholm har idag 35 anställda och arbetar exempelvis med kunder som Swedbank, SAS, Scandic, Posten, Fabege, Husqvarna och Resfeber.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

LBi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.