Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 26 juni 2013, 08:03
Under våren 2013 lanserades Collra.com som har som mål att bli världens största kombinerade community och auktionssajt för samlare. Nu raggar företaget medlemmar med tv-reklam
Collra samlar personer som delar samma intressen för att köpa, sälja, visa sina samlingar, oavsett om man samlar på smurfar eller dyrbar konst.
Redan på ett par månader har ett tusental nya medlemmar hittat till Collra. Då 20 procent av det svenska folket uttalat är en samlare , satsar nu Collra på TV-reklam i MTG:s kanaler för att nå ut till dessa.
Från och med denna vecka kommer Collra-kampanjen att gå i samtliga MTG:s kanaler.
På Collra kan man koppla sina annonser till olika intressegrupper. Idag finns 94 olika intressegrupper på Collra som alla har en ansvarig ambassadör som är initierad och kunnig inom området. Nya grupper tillkommer kontinuerligt.
Bakom företaget står de båda entreprenörerna och tillika ägarna Therése Hallberg och Christoffer Julin, som tillsammans med svenska folket vill skapa en nyrenässans för samlandet.
– Idén fick vi för cirka ett och ett halvt år sedan då vi diskuterade samlarfenomenet, säger Therése Hallberg. Vi förstod att det saknades en självklar mötesplats för samlare och nu har vi ändrat på det. Vår målsättning är att bli världens ledande samlarsajt.
Krister Berntsson