Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Samma tryck som tidigare"

Publicerad: 17 februari 2011, 15:20

Idag går ögonlaserföretaget Memiras nya reklamfilm upp på TV4.
I filmen berättar Carolina Klüft om varför hon valt ögonlaser.
Till Resume.se säger hennes pappa Johnny att ”Carro” fortfarande är lika het i reklamsammanhang.


Ämnen i artikeln:

Carolina Klüft

I filmen kan man se Carolina Klüft berätta om varför hon valt Memiras ögonlaserbehandling och hur den förändrat hennes vardag.

– Vi vet att våra kunder gärna vill höra någon som genomgått behandlingen berätta om det. När det gäller den här typen av behandlingar har alla olika frågor om hur det kan komma att påverka dem och då är det bra att höra olika personer berätta om det, säger Minette Hjorth, nordisk marknadschef på Memira.

Under året kommer företaget köra flera filmer på samma tema men med olika personer, bland annat Christer Lindarw. Det kommer också att bli filmer med människor som inte är kändisar.

– Vår dröm är att det här ska bli var mans framtid och att så många som möjligt ska välja vår behandling, säger Minette Hjorth.

Hennes far, Johnny Klüft, säger så här om Carolinas medverkan i kampanjen:

– Vi kom i kontakt med Memira via en annan sponsor och Carolina kände att det var någonting som hon ville göra.

Han berättar även att trycket från sponsorer och företag att använda Carolina Klüft i sin marknadsföring varit i stort sett oförändrad de senaste åren.

– Alltså det tycker jag, det är samma tryck som det har varit tidigare.

Varumärket Memira bildades 2007 men har rötter som går tillbaka till 1990.

Filmerna är gjorda av produktionsbyrån Sunday.

<p><a href="http://vimeo.com/20017852">MEMIRA SVERIGE Carolina Klüft</a> from <a href="http://vimeo.com/sundayfilms">Josef Eliasson</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p></div>

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Carolina Klüft

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.