Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Samsung lanserar dejtingtjänst med fokus på kylskåpsinnehåll

Publicerad: 18 Januari 2019, 08:42

Som alla vet är det insidan som räknas. Insidan på ditt kylskåp, det vill säga.


Ämnen i artikeln:

SamsungReklamWenderfalck

En gammal klyscha säger att magen är den närmsta vägen till kärleken. Det är fortfarande oklart hur mycket det ligger i ordspråket, men Samsung och Wenderfalck har i alla fall beslutat sig för att göra en reklamkampanj på temat.

Med avstamp i den allt växande floran av dejtingtjänster där många visar upp en filtrerad och vad man kan misstänka förskönad bild av sig själva lanserar Samsung Electronics Nordic nu dejtingtjänsten Refrigerdating.

– Det är inte alltid helt lätt att hitta rätt i dejtingdjungeln, men det brukar ju sägas att vägen till kärlek går via magen – så varför inte sätta det på prov på riktigt? Istället för att basera den första uppfattningen av en potentiell partner på en ofta förskönad och lite tillgjord profilbild kan du med Refrigerdating och vad våra kylskåp egentligen säger om oss, basera den på något mer oväntat och ärligt – som förhoppningsvis är mer representativt för vem personen är, säger Elin Axelsson, PR Manager på Samsung Electronics Nordic.

Kampanjen är framtagen av Wenderfalck och är en del av Samsungs nya koncept Kitchen Lovers.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

SamsungReklamWenderfalck

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.