Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Samsung ska lyfta tv-middagen till ny nivå

Publicerad: 13 oktober 2015, 12:49

Kocken Wassim Hallal i Samsungs kampanj.

En pizza framför tv:n? Nej, Samsung vill höja nivån när de lanserar sin nya apparat.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmreklamkampanjerSamsung

Begreppet "tv-middag" leder tankarna något av den enklare sorten. Nu vill Samsung omdefinera vad det innebär genom kampanjen "Fine watching".

De låter nämligen den danska stjärnkocken Wassim Hallal bjuda en utvald skara på finmiddag på sin enstjärna krog Frederikshøj. Samtidigt som de äter får de se två avsnitt av hans favoritserier Game of Thrones och Sopranos.

Syftet med kampanjen är att lansera Samsungs nya SUHD-tv med välvd skärm. Bakom konceptet står DDB Stockholm.
– TV-drama är en konstform och det är även matlagning på den här nivån. Men det finns ett tabu kring att äta framför TV:n. Förhoppningsvis kan vi bryta det med Fine Watching, säger Henrik Lethagen, marknadschef på Samsung, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp:
Kund: Samsung
Beställare: Henrik Lethagen, Marketing Manager CE & Pernilla Viberg, Category Marketing Manager CE

Byrå: DDB Stockholm
AD: Daniel Mencák
Copywriter: Petter Dixelius
Account Director: Rebecca Jerndahl Tepavac
Account Manager: Ulrica Carlsson
Graphic Designer: Steven McDonald, Sebastian Reinbring
Special producer: Daniel Israeli
Production Company: Mandarin
PR Agency: Wenderfalck
Social Media Management and Fine Watching – My edition events: Cheil

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.