Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Samsungs sponsringsoffensiv

Publicerad: 24 maj 2011, 06:50

Samsung har tidigare sponsrat Kanal 5:s tv-plattform. Nu går de även in och tar över webben och mobilen.
– Det är första gången som någon sponsrar alla tre plattformarna, säger Kalle Dixelius, pressinformatör på Kanal 5, till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Kanal 5Samsung

I dag lanserar Kanal 5 sitt nya sponsoravtal med Samsung. Den koreanska mobiljätten har tidigare sponsrat kanalens tv-plattform men går nu även in och tar över sponsringen för Kanal 5:s verksamhet på mobil och webb.

– Det är första gången gången som någon sponsrar alla tre plattformarna, säger Kalle Dixelius, presinformatör på Kanal 5, till Resume.se.

– Det här en del av en större kampanj som vi gör för nya Samsung Galaxy S II. Det är ett bra sätt för oss att synas i en attraktiv miljö och vi har gjort liknande saker förut. När vi lanserade 3D-tv 2010 och även när vi lanserade vår första LED-TV med sponsorskap CSI för drygt två år sedan, säger Karl-Oskar Tjernström, nordisk marknadschef på Telecom, till Resume.se.

Och fortsätter:

– Vi testar en annorlunda mediemix den här kampanjen, till skillnad från förut när vi fokuserat mycket på traditionell TV-reklam. Vi kör betydligt mer online, print och utomhus den här gången.

Kampanjen löper juni månad ut.

Se filmen här:

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Kanal 5Samsung

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.