Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Samuelssons nya reklamuppdrag

Publicerad: 23 augusti 2011, 08:52

Igår rullade Risifrutti ut sitt nya reklamkoncept signerad byrån Peacock. Magnus Samuelsson har huvudrollen.


Under kampanjtemat  ”En riktig heldag med favoritmellanmålet” står en heldag på spel med folkkära profiler. Först ut är Magnus Samuelsson, Let’s Dance- vinnare och tillika världens starkaste man.
– Magnus representerar Risifrutti väldigt bra. Han har vunnit tävlingen ”Sveriges starkaste man” nio gånger och korades till världens starkaste man 1998. Han vet hur viktigt det är att äta rätt för att orka, vare sig det gäller styrketräning, arbete eller friluftsliv, säger Sofia Vinquist, Senior Brand Manager Risifrutti i en kommentar.

I reklamfilmen uppmuntras konsumenter att besöka Risifrutti.se för att vinna en heldag med styrkemannen. Vinnaren väljer sedan själv hur dagen ska spenderas. Reklamfilmerna börjar visas under vecka 11 och kampanjen omfattar förutom TV, även online, webb-TV och butiksmaterial.

Kampanjen har tagits fram i samarbete med reklambyrån Peacock och produktionsbolag FLX.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.