Reklam
Sandra Beijer – cheerleader för JC
Publicerad: 22 maj 2014, 13:52
Sandra Beijer i JC-kampanjen.
Jeanskedjan JC:s varumärke Crocker har inlett ett samarbete med bloggaren, medieprofilen och tidigare reklamprofilen Sandra Beijer där hon ska designa en cheerleaderinspirerad mini-kollektion i blå denim.
KB
Karl-Johan Byttner
– Att få skapa denim på mitt eget sätt har varit ett drömprojekt. Jag bär av vana bara klänning eller kjol och har inte burit ett par jeans på flera år. Vi arbetade länge med att få fram den rätta blå nyansen på plaggen - jag ville göra någonting annorlunda än de typiska stuprörsjeansen, säger Sandra Beijer i en kommentar.
Hon inledde karriären på Garbergs efter sin Berghs-utbildning. Hon och Nina Åkestam handplockades av Kirshenbaum, BS+P hösten 2010.
Duon sedan till Wieden+Kennedy, men efter att Nina Åkestam flyttat hem för att doktorera på Handelshögskolan valde Sandra Beijer att göra samma sak i början av förra året.
Hon har parallellt med sin karriär i reklambranschen drivit bloggen ”Nio till fem” i nio år. Sandra Beijer har också precis släppt sin debutroman "Det handlar om dig".
– Sandra inspirerar många med sin unika stil och vackra porträtt av vardagen i sin blogg. Vi tyckte att det var spännande att se henne göra sin egen tolkning av denim eftersom hon inte uppfattas som en typisk jeanstjej, säger Eleonore Säll, marknadschef på JC i en kommentar.
Sandra Beijers kollektion introduceras i utvalda JC-butiker och online i juni. Den innehåller ett par ankelkorta blåjeans, klockad kjol, en kortare jeansjacka och en vit t-shirt. Samtliga plagg har broderats med Sandra Beijers initialer och har dekorativa guldknappar.
JC ingår i den kinesiska företagsgruppen Denim Island Group från och med november 2013.