Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sandsjö Action vill pressa priser

Publicerad: 18 mars 2009, 09:06

Nätverksbyrån Sandsjö Action går ut med en kampanj för att locka till sig nya kunder. I ett dr till olika marknadschefer pekar byrån på att de kan erbjuda lägre priser.


Kuvertet från Sandsjö med innehåll

”Satsa vidare i lågkonjunktur!” så lyder copyn i dr-utskicket från den Göteborgsbaserade reklambyrån Sandsjö Action. Byrån säger att de vill rädda företag som tvingas skära i sin budget. Kampanjen, som vänder sig till marknadschefer, backas även upp av webb. Totalt skickar Sandsjö ut byråns dr till 200 företag.

Vad vill ni med kampanjen?
– Vi har satt ett mål på tio möten, får vi det är vi glada, säger Håkan Sandsjö, vd på Sandsjö Action.
– Den senaste tiden har vi haft lite lite att göra, som så många andra i branschen, så vi gjorde ett utskick. Det handlar om ett erbjudande. Vi är en liten byrå som inte har några jätteteam men vi jobbar med nätverk och kan på så vis erbjuda bra jobb till lägre priser. Utskicket i sig är ett sätt att visa kreativitet.

Man kan tolka det som att ni vill pressa priserna?
– Nej, så ser vi inte på det. Bra idéer ska kosta pengar men vi försöker hitta kunder som kanske inte vill göra om allt. En del kanske gör en del inhouse och bara behöver hjälp med vissa delar. Vi ser det inte som ett sätt att pressa priser men det blir billigare för dem i slutändan eftersom vi är en mindre byrå. Däremot är vårt timarvode ganska normalt. Det blir billigare när man jobbar i nätverk, säger Håkan Sandsjö.

Utskicket har gått till företag i västra Sverige.

Har ni tappat kunder?
– Nej, egentligen inte men de vi jobbar med gör lite mindre just nu.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.