Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sandvik bryter tre års tystnad

Publicerad: 30 maj 2011, 10:20

Sandvik behöver rekrytera kraftfullt för att möta efterfrågan på koncernens produkter. Därför bryter man nu tre års tystnad och lanserar en fortsättning på kampanjen ”Vi finns där du minst anar det”.


Ämnen i artikeln:

Sandvik

Den nya tekniska kampanjen ”Vi finns där du minst anar det” är bland annat tänkt att ge insyn i Sandviks högteknologiska värld.

– Vi arbetar med avancerad teknik. Dessutom är vi större än många tror. Sandvik har 47 000 medarbetare i över 130 länder, så det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter för den som börjar här. Målet är att bli en av de topp tre mest populära arbetsgivarna i verkstadsindustrin, säger Anders Wallin, informationsdirektör på Sandvik, i ett pressmeddelande.

Kampanjen, signerad Hilanders, Scream, Suddenly och Monterosa, omfattar reklam utomhus, affärspress, webb samt sociala medier. Företaget har även utvecklat en app som innehåller ett spel där man kan vinna en resa för två till okänd ort.

– Vi hade börjat ändra bilden av Sandvik när lågkonjunkturen slog till 2008. Den nya kampanjen är inte bara en fortsättning, utan också en kommunikativ utveckling med tanke på hur vanorna förändrats bara över de senaste åren. Den bjuder på aha:n på flera sätt, säger Anders Wallin.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Sandvik

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.