Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sängjätten tar hjälp av Mecka

Publicerad: 2 maj 2008, 12:31

Sängjätten satsar på att bli den ledande sovrumsspecialisten i Sverige. Till sin hjälp har de valt Mecka.


Sängjättens hemsida idag.

Sängjätten, som startade sin verksamhet 1992, har som mål att dubbla antalet butiker det här året. Idag har kedjan 24 butiker spridda i landet. Innan året i slut ska det finnas mellan 40-50 stycken.

För att nå positionen som Sveriges ledande sovrumsspecialist har de tagit hjälp av den Boråsbaserade reklambyrån Mecka. I uppdraget ingår dels att ta fram en ny varumärkesplattform och dels ett nytt kommunikationskoncept åt franchisekedjan.

– Det är många i Sverige som säljer sängar. Däremot är det ingen som har bestämt sig för att bli specialist på hela sovrummet. Det innebär att man som kund på Sängjätten skall kunna köpa allt från sängen till textilier, förvaring och accessoarer, säger Clas Leander-Pehrson, vd på Sängjätten, i en kommentar.

Resultatet av det nya samarbetet kommer att synas utåt först till hösten. Då ska Sängjätten lansera den nya kommunikations- och mediestrategin som enligt dem själva ska vara mer enhetlig, tydlig och frekvent än tidigare.

Mecka har också tagit fram den grafiska grunden i Sängjättens nya pilotbutik i Norrköping.
– Utifrån den butiken kommer vi löpande att sjösätta och testa nya lösningar som sedan kan användas i kedjan övriga butiker, säger Mats Alfredsson, projektledare på Mecka.

Sängjätten

Byrå: Mecka
Arbetsgrupp: Maja Björk ad,  Lasse Kampe  copywriter, Andreas Norén originalare, Klas Frick produktionsledare, Linda Andrén och Mats Alfredsson projektledare

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.