Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag26.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Santa Maria blir Idols nya huvudsponsor

Publicerad: 12 Augusti 2013, 11:46

Ny huvudsponsor för Idol 3013 är Santa Maria, som använder sponsorskapet för att lyfta fram sina pizzaprodukter.


Ämnen i artikeln:

Santa Maria

Sedan ett år tillbaka producerar Santa Maria särskilda pizzakit med färdiggräddade tortillabröd som bas och olika såser som smakförhöjare. Nu står det klart att pizzakonceptets första breda kampanj lanseras i samband med huvudsponsorskapet av Idol 2013.

– Idol är perfekt för oss med sin stora räckvidd och höga kontaktfrekvens i vår målgrupp, säger Per Hållander, Sverigechef på Santa Maria. Givetvis vill vi skapa nyfikenhet kring våra nya produkter och positionera vårt varumärke men även visa fler sätt att variera Tex Mex-maten.

Santa Maria planerar både aktivering i samband med TV-sändningarna och en bred butikskampanj som kopplar samman kärleken till musik med kärleken till mat. Även digitala kanaler som Facebook och Instagram kommer vara viktiga inslag i kampanjen.

Santa Maria har redan smygstartat sponsorskapet genom att närvara med en så kallad "food truck" vid Idols auditioninspelningar runtom i landet.

Santa Marias Idol-kampanj i butik startar vecka 35.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Santa Maria

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.