Reklam
Sara Haag gör Hemnet-reklam
Publicerad: 9 maj 2014, 08:51
Den prisbelönta regissören Sara Haag gör en rikstäckande radio- och tv-kampanj för Hemnet på uppdrag av Abby Norm. Kampanjen bygger vidare på konceptet ”Alla kollar Hemnet” och skapar drama av temat ”Jag kan sluta när jag vill”.
KB
Karl-Johan Byttner
”Först så gjorde jag det bara på helgerna, men sedan började jag göra det på vardagskvällen också faktiskt. Man måste ju njuta lite också. Jag gör det aldrig på jobbet. Det skulle jag aldrig göra.”
Kampanjen bygger på dramatiserade intervjuer med personer i sin hemmiljö som berättar om sitt beroende av Hemnet.
Personerna är inte helt sanningsenliga med hur mycket de egentligen använder Hemnet.
– Det är tacksamt att jobba med ett koncept som bygger på en sanning, att skoja med ett beteende som redan finns. Och självbedrägeri är bra både dramatiskt och humormässigt, det är kul med folk som ljuger, säger Sara Haag i en kommentar.
Den röda tråden i kampanjen är att man gör bättre bostadsaffärer på Hemnet.
– Vi letade efter karaktärer med trovärdigt spel och sen har vi blandat skrivna manus med lite improvisation, säger Sara Haag i en kommentar.
Kampanjen går i Kanal 5 och Kanal 9 under vecka 20-23, men även via Youtube och radiospottar i Mix Megapol, Rix FM och NRJ.
– Eftersom alla som köper och säljer bostad kollar Hemnet blir värdet av att synas på sajten tydligt, säger Jenny Jeppson, kommunikationschef på Hemnet i en kommentar.
Hemnet startades av Fastighetsmäklarförbundet FMF, Mäklarsamfundet,
Fastighetsbyrån och Svensk Fastighetsförmedling år 1998.
Hemnet har idag 2,1 miljoner unika besökare per vecka.