Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

SAS: Få tid till annat

Publicerad: 11 maj 2011, 07:40

I mars lanserade SAS reklamkampanjen ”Tid till salu” där flygjätten tog reda på vad flygresenärerna tycker är viktigast – tid eller pengar. Tid var, föga förvånande, det som resenärerna rankade högst. Nu kommer den uppföljande reklamfilmen – ”Tid till annat”.


Ämnen i artikeln:

SAS

SAS har fått utmärkelsen ”Europas punktligaste flygbolag” för andra året i rad. Med den nya kampanjen vill företaget visa hur resenärerna kan få tid över till annat.

– Vi visar helt enkelt exempel på vad folk får tid till om de flyger med SAS, säger Tobias Carlson och Jonas Wittenmark, Creative Directors på CP+B, som är reklambyrån bakom kampanjen, i ett pressmeddelande.

– Personer som reser mycket i jobbet måste kunna lita på sitt flygbolag. Du vill fortfarande kunna hämta på dagis och ha en aktiv fritid. Många avgångar att välja mellan och att planen landar när de ska, är avgörande för att logistiken kring privatlivet ska fungera, säger Johan Åhlén, reklamchef på SAS Sverige, i ett pressmeddelande.

Reklamkampanjen omfattar film, tidningsannonser och radiospottar.

Arbetsgrupp:

Regi: Magnus Rösman
Creative Directors: Tobias Carlson/Jonas Wittenmark
Copywriter: Annica Brinck
Art Director: Dennis Rosenqvist
Final Art: Petter Brink
Client Service Director: Robert Waern
Business Affairs: Hanna Evertsson
Content Manager: Michaela Winckler
Producent: Kalle Wettre, The Producers

</div><div class="movie-player"><iframe allowfullscreen="1" frameborder="0" height="299" src="http://www.youtube.com/embed/kbmTO8Gfhc0" width="468" /></div><div class="movie-player"><iframe allowfullscreen="1" frameborder="0" height="299" src="http://www.youtube.com/embed/GBknNZiO1Ow" width="468" /></div><hr />

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

SAS

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.