Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

SAS hoppas lyfta med nytt magasin

Publicerad: 20 maj 2013, 07:47

"En enklare resa", SAS magasin

I fredags drog SAS i gång sin sastning på ett nytt magasin. Med "En enklare resa" hoppas företaget få mer tid med morgontidningsläsarna över hela landet.


Ämnen i artikeln:

Ulf Hermansson-SamellSAS

Kampanjen påbörjades i södra Sverige och flyttar sedan norrut, med avslut i Norrbotten 23 maj.

Med det redaktionella kampanjmagasinet "En enklare resa" vill SAS trycka på sitt nya kundlöfte ”Makes your travel easier”. I magasinet  får läsarna följa en familj på deras resa till favoritstaden Paris. I resan utnyttjar och väver familjen in SAS tjänster som underlättar resandet.

– Det här är en del av en 360 graders kampanj. Med magasinet hoppas vi få mer tid med morgontidningsläsarna att förklara hur vi kan få dem att spara tid i samband med resor, säger Ulf Hermansson Samell till Resumé.

Årets kampanj " En enklare resa" har producerats, liksom den för år 2011, av DG Communications i Stockholm., denna gång är upplagan på över 900 000 exemplar.

Kampanjen år 2011, "En klokare resa" distribuerades i en upplaga av 875 000 exemplar och lästes av 1 260 000 personer. Medföjande karta sparades i 300 000 exemplar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Ulf Hermansson-SamellSAS

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.